10 fakti, millega veenda oma tööandja massaažitooli rentima
Paljud eestlased peavad massaaži kaks korda aastas spaas nauditavaks luksusteenuseks. Massaaži ravivaid omadusi tundes võiks aga tegu olla meie kõigi terviserutiini tavapärase osaga. Pahatihti ei ole massaaži võimest valu ennetada ja leevendada teadlikud ka need inimesed, kelle juhitud ettevõttes veedame suure osa päevast sundasendis istudes või seistes. Just töötamisest tingitud sundasendid aga tihti valude tekkepõhjuseks ongi.
Seetõttu leiadki järgnevalt 10 lihtsalt lahti selgitatud massaažitoole puudutavat fakti, mida tutvustada oma ettevõtte juhtkonnale ning regulaarne massaaž viimaks ka oma ettevõtte terviserutiini lisada!
ENNETUS. Alustame tähtsaimast: kaela-, alaselja-, randme- või õlavalu kogeb igal aastal 74% istuva loomuga tööd tegevatest eestlastest1. See tähendab, et töötajate krooniliste valudega tuleb tegeleda igal juhul: kroonilised ja ägedad valud on kõige levinum kutsehaigus Eestis. Regulaarne massaaž on tõestatult valu ennetava ja leevendava mõjuga.
HIND. Üks seanss tavamassööri juures maksab 25–40 eurot, mis teeb 50 töötajaga firmale selle olulise teenuse kuluks vähemalt 1250 € kuus – ning sealjuures saavad töötajad massööri juures käia vaid kord nelja nädala jooksul. Massaažitooli rent jääb koos käibemaksuga vahemikku 80–270 eurot kuus. Nii saavad need samad 50 töötajat massaažitooli kasutada kas või iga päev ning seda kordades odavamalt. Vaata lähemalt siit.
Võrreldes tavamassaaži hindadega on massaažitooli rent odavam, ent võimaldab oluliselt tihedamat kasutamist.
REGULAARSUS. Teadustööd leiavad, et kord kuus nauditavast massaažist ei ole valu leevendamiseks kasu: see sobib pigem ennetuseks. Võttes aga arvesse, et 74% eestlasi on valuga juba hädas, peaks enamik meist kasutama massaažiteenust oluliselt rohkem kui kord kuus – näiteks kord nädalas. Massaažitool annab võimaluse seda regulaarsust ilma lisakuludeta suurendada.
AEG. Mitmed Borealise massaažitoole rentivad firmad on toolide kasutamiseks loonud veebipõhise ajatabeli, kuhu on endale toolis aja broneerimiseks ligipääs igal ettevõtte töötajal. Tänu sellele ei kaota töötajad telefoni või meili teel broneerimiseks kuluvat väärtuslikku aega ning saavad seansi aega ise muuta. Samuti hoitakse aega kokku massööri juurde või sealt tagasi sõitmise arvelt. Massaažitooli seansid on reeglina ka lühemad – enamasti 10–30 minuti pikkused.
PERSONAALSUS. Pea kõigil Borealise massaažitoolidel on nii palju seadistusvõimalusi, et pole vahet, kas ettevõttes on 10, 50 või 300 töötajat – igaüks neist saab tooli vastavalt oma soovidele ja eripäradele seadistada. Automaatsed sensorid oskavad hinnata toolis istuja kehakuju, pikkust ja kaalu; kasutaja ise saab aga valida kasutatava massaažitehnika, -programmi, -tugevuse, -ulatuse, -sügavuse ja väga palju muud.
STABIILSUS. Borealise massaažitoolide kvaliteet on väga hea ega sõltu sellest, mitu klienti on seda juba sel päeval kasutanud või kui vana tool on. Enne kipub “vananema” massaažitooli tehnoloogia ning luuakse uusi, veel võimekamaid mudeleid – massaažitoolide eluiga on aga väga pikk. Seega ei valmista massaažitool kunagi pettumust: kasutaja teab täpselt, mille saab. Stabiilne kvaliteet aga ei tähenda, et massaaž oleks üksluine. Üks ja sama masin võib kasutada näiteks nii spordimassaaži, klassikalise ehk Rootsi massaaži, shiatsu-massaaži kui ka Tai massaaži elemente ning kombineerida need kümneteks erinevateks programmideks.
Massaažitoolide kvaliteet on väga hea ega sõltu sellest, mitu klienti on seda juba sel päeval kasutanud või kui vana tool on.
DISKREETSUS. Tänu sellele, et massaaži viib läbi masin – ja mitte inimene – on võimalik masseerida ka neid kohti, mis muidu massööri juures ebamugavuse tõttu tähelepanuta võivad jääda. Üheks selliseks piirkonnaks on tuhar ja tagareis, mille eest hoolitsemine on istuva töö või pideva autosõidu puhul ülioluline. Kui “saba” passiivsest istumisest valutab, on tuharalihaste eest hoolitsemisest ääretult palju abi. Lisaks sobib massaažitool neile, kes massööri juures lahti riietumist pigem vältida soovivad.
KULUTÕHUSUS. Massaažitooli rendiks tehtav väljaminek on pigem väike, ent kasu väga suur – ka rahalises mõttes. Esiteks peavad töötajad võtma vähem haiguspäevi ja kannatavad vähem tööhaiguste käes, mis on selge kokkuhoiukoht. Teiseks aitab päeva keskel nauditav massaaž töötajate mõtteid ergutada ja seejärel paremini oma tööülesandeid täita. Kolmandaks on töötajad massaaživõimaluse olemasolul lihtsalt positiivsemalt meelestatud, sest nende tööandja vaatab neid kui pikaajalisi partnereid, kelle tervise eest juba täna hoolt kanda.
Regulaarse massaaži võimalust pakkuva ettevõte jaoks on töötaja pikaajaline partner, kelle tervise eest juba täna hoolt kanda.
VÄRBAMISEELIS. Massaažitooli sisaldava motivatsioonipaketi mainimine on töökuulutust koostades võimalus teistest erineda – eriti, kui töötasu reklaamitakse enamasti kui “motiveerivat” ja kollektiivi kui “sõbralikku”. Infotehnoloogia alal tegutsevates ettevõtetes on massaaživõimalus istuva töö tõttu üldjuhul standardpaketi osa, mistõttu tasub leida kulutõhusaim viis selle regulaarseks pakkumiseks. Teistes valdkondades võib massaažitooli olemasolu lisaks kulutõhususele aga värbamisel hoopis oluliseks eeliseks olla.
USALDUSVÄÄRSUS. Eesti ettevõtetes on kasutusel üle 350 Borealise massaažitooli, ja 80% neist firmadest jääb tooli kasutama kauemaks kui kuueks kuuks, paljud aga aastateks. Massaažitooli rent on väga muretu teenus: tool ei vaja erilist hooldust ning tekkivad probleemid lahendab rendileandja. Kui tekib soov vahelduse järele, saab mõne aja möödudes tooli aga järgmise mudeli vastu vahetada.
Kasutatud teadustööde viited:
1Oha, K., Animägi, L., Pääsuke, M., Coggon, D., & Merisalu, E. (2014). Individual and work-related risk factors for musculoskeletal pain: A cross-sectional study among Estonian computer users. BMC Musculoskeletal Disorders, 15(1), 181.
2Moyer, C., Rounds, J., Hannum, J., & Cooper, Harris. (2004). A meta-analysis of massage therapy research. Psychological Bulletin, 130(1), 3–18.