fbpx

5 viisi, kuidas tugevdada oma immuunsüsteemi

Immuunsüsteemi eesmärk on ennetada haiguseid ning hoida meie keha tervena. Sügise (ja gripihooaja) saabudes kerkib tihti päevakorda küsimus, kuidas saame me ise oma immuunsüsteemi tugevana hoida ja tervena püsida? Toome Sinuni lihtsad igapäevased viisid, mille saad hõlpsasti oma elustiili integreerida, et nendest kujuneksid kestvad harjumused Sinu immuunsüsteemi toetamisel.

Toitu tasakaalustatult ja tervislikult. Nagu enamiku puhul mis keha puudutab, on ka siinkohal võtmesõnaks tervislik toitumine. Tervis algab soolestikust ning tasakaalustatud toitumine ja tervislik eluviis hoiavad immuunsüsteemi tugevana. Immuunsüsteemi saab suurepäraselt tugevada toitainerikaste toitudega, tarbides palju köögivilju, puuvilju, kaunvilju ja täisteravilju, valku ning tervislikke rasvu. Lisaks aitab tasakaalustatud toitumine tagada ka selle, et meie keha saab piisavas koguses mikrotoitaineid, mis mängivad immuunsüsteemi säilitamisel olulist rolli (näiteks B6-vitamiin, mida leidub kanas, banaanides; C-vitamiin, mida leidub tsitrusviljades ja spinatis ning E-vitamiin, mida leidub mandlites, päevalilleseemnetes jne). Kuna eksperdid usuvad, et inimese keha omandab vitamiine tõhusamalt toiduainetest kui toidulisanditest, on parim viis immuunsüsteemi toetamiseks just tasakaalustatud toitumine.

Treeni regulaarselt. Füüsilise aktiivsuse kasuteguritest on väga palju räägitud ning liikumisel on väga oluline roll ka meie immuunsüsteemi toetamisel. Regulaarse treeningu mõistes ei pea ilmtingimata jõusaalis rassima – vali Sulle sobiv treeningviis. Väga soovitatav on liikuda igapäevaselt vähemalt 30 minutit ning ideaalne on seda teha värskes õhus, metsas või mujal looduses, olgu selleks siis mõnus jalutuskäik või tempokam treening. Samuti tasub vältida ületreeningut, kuna see koormab organismi ja selle mõju on meie tervisele vastupidine.

Tarbi palju vett. Vesi on meie organismi ja tervise seisukohalt väga oluline. Püüa muuta puhta vee joomine endale igapäevaseks meeldivaks harjumuseks. Kuidas seda teha, kirjutasime pikemalt siin artiklis.

Maanda stressi ning vii stressitase miinimumini. Parim viis stressi leevendada on teha seda, mida Sa naudid – jaluta ja müra lemmikloomaga metsas, treeni värskes õhus või liigu lastega looduses. Kui tunned, et kõike on liiga palju, võiksid võtta puhkust ning sisustada aega tegevustega, mis täidavad Sind positiivsete emotsioonidega. Oluline on ka lõdvestuda ning suurepäraselt aitab meil lõõgastuda ja pingeid maandada näiteks massaaž või vanniskäik. Boonusena viivad need kehast ka jääkaineid välja.

Puhka piisavalt. Hea uni on paljude organismi protsesside eduka toimimise aluseks. Iga inimene on erinev ja olenevalt inimesest võib see varieeruda, kuid keskmiselt peetakse vajalikuks umbes 7-8 tundi ööund. Väga soovituslik on juba mõned tunnid enne magamaminekut veeta aega ekraanidest eemal – võta näiteks tass teed ja loe raamatut, ära veeda enne uinumist aega nutitelefonis surfates. Samuti leia endale sobiv magamistoa temperatuur, et Sinu ööuni oleks võimalikult kvaliteetne.

Väga sageli on nõrgenenud immuunsuse põhjuseks ebakvaliteetne eluviis – vähene uni või unepuudus, ületöötamine, stress ja ebatervislik toitumine jpm. Õnneks saame enda organismi kui terviku toetamisele teadlike valikutega väga palju kaasa aidata. Piisab vaid muudatustest enda elustiilis, kui juba meie organism seda varem või hiljem ka peegeldab. Kõige tähtsam on kuulata oma keha, jälgida oma enesetunnet ning alustada väikeste ja lihtsate muudatustega oma igapäevaelus.