fbpx

Massaažiteraapia aitab parandada unekvaliteeti

Sügav ja kosutav uni on aluseks normaalsele funktsioneerimisele. Mitmed uuringud on tõestanud, et katkematu ööuni tagab parema stressitaluvuse ning tõstab sooritusvõimet .1  Une tähtsust tervisele on raske alahinnata, sest sellest sõltub otseselt immuunsüsteemi toimimine. Insomnia põhjustab kroonilist väsimust, mille tulemusena väheneb keskendumisvõime ja heaolu.

Eestlased magavad keskmiselt ööpäevas rohkem kui 7,5 tundi, kuid pea kolmandikku vaevavad uneprobleemid.2  Inimesed, kellel on ööpäevas vähem kui 8 unetundi ning ei maga nädalavahetusel tavapärasest kauem, on pidevas unepuuduses.3. Uneprobleemide korral tuleks üle vaadata toitumine, liikuda rohkem ning tarvitada vähem alkoholi.2

Insomina puhul võib abi saada ka massaažist. Ameerika Massaažiteraapia organisatsiooni poolt kogutud uuringud on näidanud, et massaaž parandab unekvaliteeti nii imikutel, lastel kui ka täiskasvanutel.4 Massaaž aitab püsida kauem sügava une faasis, kus keha taastub ning väheneb neurotransmitterite aktiivsus, mida on seostatud valuga.5

Massaažitooli kasutamine kodus, enne magama minemist, on ideaalne võimalus keha ette valmistada kosutavaks uneks. Õhtusel massaažiseansil tuleks eelistada massažitehnikaid, mis rahustaksid nagu näiteks sõtkumine, muljumine ja õhkmassaaž. Lõõgastumiseks ja unekvaliteedi parandamiseks sobib hästi massaažitooli automaatne programm „Rest and sleep“. Massaažiseanssi võiks võtta kuni tund enne voodisse heitmist.

Kasutatud teadustööde viited:

1. Mayo Clinic Staff; Insomnia; Mayo Clinic; mayoclinic.org/diseases-conditions/insomnia/basics/complications/con-20024293
2. ERR Novaator; Ligi kolmandikku eestlastest vaevavad uneprobleemid https://novaator.err.ee/690200/ligi-kolmandikku-eestlastest-vaevavad-uneprobleemid
3. Vanderbilt S; Sound Sleep; MassageTherapy.com; 2005; massagetherapy.com/articles/index.php/article_id/838/Sound-Sleep
4. AMTA; Massage Therapy Can Help Improve Sleep; October 2012; www.amtamassage.org/approved_position_statements/Massage-Therapy-Can-Help-Improve-Sleep.html
5. SPA Bodywork: A Guide for massage therapists; Anne Williams