Meie ettevõtte lugu

Aastal 2007 said Austrias Ramsaus toimunud spordilaagris kokku kolm sõpra: toonane Eesti suusakoondise füsioterapeut Lauri Rannama, suusasportlane Timo Simonlatser ja suusataja-füsioterapeut Peeter Kümmel. “Lauri pöördus meie kahe poole ja rääkis, et talle olevat Jaapanis Sapporos toimunud suusatamise maailmakarikaetapil jäänud silma sellised põnevad asjad nagu massaažitoolid,” räägib Timo.

Lauri kirjeldas sõpradele, kuidas oli käinud ühes Sapporo tehnikakaubamajas, kus nähtud ja järele proovitud kümmekond massaažitooli jätsid talle sügava mulje. “Need olevat olnud midagi täiesti teistsugust, mida ei Eestis ega ka mujal Euroopas keegi meist varem proovinud ei olnud. Lauri tõi välja argumendid: et massaažitool on lihtsalt huvitav masin, aga ka näiteks ajasäästlik; ning käis siis välja idee, et võiks neid ju Eestis testida,” meenutab Timo.

Leiti nii tootja kui ka käputäis huvilisi ja esimese tellimusega läks sedavõrd kiireks, et ettevõtet ennast polnud selleks hetkeks veel valminudki. Suure merekonteineriga saabus 34 erinevat mudelit, nende hulgas ka selliseid toole, mis mõeldud avalikule pinnale müntidega töötama. “Need samad massaažitoolid, mis meieni esimese konteineriga saabusid, on tänaseni töös ega näita mingeid väsimise märke. Ja seda pärast kümmet aastat avalikul pinnal!” rõõmustab Timo. Kõige esimese koduse massaažitooli soetas endale aga Andrus Veerpalu.

Kõige esimese koduse massaažitooli soetas endale aga Andrus Veerpalu.

Et toonased asutajad olid kõik tippspordis tegevad, jäi ettevõtmine alguses spordi järel teisele kohale ja ootas pikalt oma õiget aega. “Sportlase karjäär saab aga ükskord otsa. Ja ühel hetkel osutuski massaažitooliäri meile tegelikult elupäästjaks. Kui tervis tuksi läks, algas põhjalik töö massaažitoolidega,” meenutab Timo. Motivatsiooni jagus kõigil kolmel küllaga. “Algselt oli ikka eesmärk investeerida oma raha sellisesse ettevõtmisesse, mille kasulikkusesse sa ise usud ja millest turul puudus on,” tõdeb Lauri. Timo jaoks tundus aga asi majanduslikult põnev, sest viimaks avanes võimalus ülikoolis omandatud ettevõtlusteadmisi päriselt järele proovida.

Valdkonna areng Eestis ja maailmas

Kümne aastaga on massaažitooliäri maailmas ülikiire arengu teinud. “Kui alustasime, polnud toolidel kätemassaažifunktsiooni ega jalatallarullikuid. Seljamassaažiulatus oli lühike ning rullikud liikusid seljatoes lihtsalt üles ja alla. Ent ka siis oli ta inimeste jaoks uudne ja põnev ja ka endale tundus mõnus! Aga täna, kui ma uusi toole proovin, on kõik ikka niivõrd palju muutunud,” rõõmustab Timo. Hästi palju muutus hetkel, mil turule tulid esimesed L-Track toolid (võimaldavad rullikutel liikuda üle kaela selja, tuhara ja reite), ja S-Track toolidel (võimaldavad lisaks massaažile ka sügavat venitust ja vöökoha pööramist) tekkis samal ajal oluline kvalitatiivne hüpe.

Pikk töö massaažitoolide valdkonnas on andnud võimaluse Eesti inimeste terviseteadlikkuse arengut kõrvalt näha ja sinna olulisel määral panustada. Ent pikk tee on selles vallas veel ka käia. “Täna ostavad toole reeglina ikkagi need inimesed, kelle tervisele on vanus, sundasendis töö või mõni õnnetus-vigastus juba jälje jätnud. See tuleb alati kliendi jutust viimaks välja, et millalgi on olnud kas seljatrauma, autoõnnetus, kaelapinged… ja see on inimese terviseteadlikkuse käivitamisel tugev impulss,” nendib Timo.

See tuleb alati kliendi jutust viimaks välja, et millalgi on olnud kas seljatrauma, autoõnnetus, kaelapinged… ja see on inimese terviseteadlikkuse käivitamisel tugev impulss.

Tänaseks on terviseteadlikkus tõusnud ja ettevõtted hoolitsevad juba varakult oma töötajatele ennetavate terviseteenuste võimaldamise eest. “Ettevõtted saavad aru, et terved töötajad on õnnelikud töötajad   ja ega töötaja ise tihti ei tunne, et ta midagi ennetama peaks. Seepärast ongi väga hea, et tervisehädade ennetuse mudel Eestis läbi tööandjate areneb. Nii jõuab see suure ringiga ka kodudesse. Sest kui sa kogu hingega kõvasti tööd teed, läheb ühel hetkel massaaži ikka vaja,” tõdeb Timo.

Kõik Borealise hoolikalt valitud-proovitud mudelid toodetakse Hiinas asuvas 2000 kogenud spetsialisti nõu ja abi kaasavas tehases. “Nii põnevusest kui ka turuga kursis olemise eesmärgil tellime igal aastal proovimiseks teistest Aasia riikidest pärit demomudeleid ja käime erinevaid tootjaid koondavatel messidel. Äkki tehakse kusagil paremini? Ent isegi kui tool on toodetud Taiwanis või Lõuna-Koreas, tuleb enamik detaile ikka Hiinast. Ka Euroopa kaubamärkide alt müüdavate toolide puhul,” räägib Timo.

Tagasiside ja klientide edulood

Meie ettevõtte lugu Borealis unnamed

Tänaseks on Borealise massaažitoolid eestlasi nii kodudes, ettevõtetes, terviseasutustes kui ka avalikel pindadel tervendanud juba kümme aastat. Peeter, Timo ja Lauri kasutavad toole loomulikult ka ise: taastumiseks ja lõõgastumiseks, aga ka osana oma klientidele pakutavast füsioteraapiast. Edulugusid leidub massaažitoolide kasutajate seas küllaga.

“Hiljuti helistas mulle tundmatu number. Tutvustas end kui vanamemme Mulgimaalt. Ja rääkis, et kui tema käib Tartus asju ajamas ja on kogu päeva jalgadel, kasutab ta alati enne kojusõitu meie bussiterminalis asuvaid massaažitoole. Lihtsalt helistaski, et rääkida, kui kasulik see temale olnud on. Siis tekkis küll südamesse helge tunne. Et on tõesti tore, et inimesed meie ettevõtmisest kasu saavad.”

Tegevusvaldkonnad

Täna kuulub Borealise tootevalikusse 15 massaažitooli, erinevad massaažiistmed ja -padjad, aga ka innovaatiline silmamasseerija. Eesti ettevõtetes on kasutusel üle 300 Borealise massaažitooli, ka kodudest leiab üha enam Borealise mudeleid. Paljud puutuvad Borealise toolidega kokku aga hoopis Eesti suuremates kaubanduskeskustes, Tallinna lennujaamas, ülikoolides, bussijaamades või hotellides.

Lisaks massaažiseadmetele on Borealise valikust turul kanda kinnitanud füsioteraapia koolitused ja -seadmed ning kvaliteetsed kinesioteibid, millesarnastest Eesti turul pikalt puudust tunti.

Borealise bränd GameKing tegeleb aga kaubamajades laste mänguautomaatide opereerimisega ning ehitab siseruumidesse keskkonnasõbraliku mõtteviisidega laste nutikuse ja osavuse arengut toetavat mängusarja NALI.

Borealise kontori ja näidistesalongid leiab nii Tallinnast kui ka Tartust: neis annab kolme sõbra loodud ühine ettevõte täna tööd kümnele inimesele. Kliendiusaldust luuakse iga päev aga suure rendipargi olemasolu ning toote ja selle rendi kõrval ka hoolduse pakkumisega. Ettevõtluses töötavad Timo, Peeter ja Lauri kindlas üksmeeles. “Borealisel on läinud hästi, sest oleme mõistnud: meie toode võib olla kuitahes hea, ent hinnangu sellele annab siiski klient.”

Alates aastast 2016 on Borealis pälvinud kolmel järjestikusel aastal Äripäeva Gasellettevõtte tiitli; Borealise silmamasseerija on aga pärjatud Iluguru 2017. aasta innovaatilise ilutoote eripreemiaga. Borealis on oma õla alla pannud nii sportlike Eesti ettevõtete premeerimisele kui ka Tartu Ülikooli Kliinikumi Lastefondile.