Miks me tunneme kevadväsimust ja kuidas seda leevendada?

26/03/2024

Blogi lõpust leiad ka sooduskoodi, et kevadväsimuse kadumisele kaasa aidata

Kevadväsimus- miks see tuleb ja kuidas üle saada
Mis on kevadväsimus?

Meditsiiniliselt pole tegelikult sellist diagnoosi olemas nagu kevadväsimus. Kuigi paljud meist tunnevad, et kevade tulekul on vähem energiat ning motivatsioon on langenud. See on tegelikult normaalne. 

Mis põhjustab kevadväsimust? 

Tegelikult on see mitme teguri kokkulangevus ning puudub üks konkreetne põhjus. Samuti sõltub see ka inimesest endast, mõni tunneb väsimust rohkem, teine vähem.

 

 

Meie toome välja 3 enim levinud põhjust, miks kevadväsimus tekib. 

Miks me tunneme kevadväsimust ja kuidas seda leevendada? Borealis Untitled design

1. Vitamiini puudus

Talveperioodil süüakse tihtipeale vähem vitamiinirohkeid köögi-, juur-, ja puuvilju. Rohkem süüakse aga töödeldud- ja rämpstoitu. Selle tõttu langeb kehas C-vitamiini tase. 

Päikesevalgust on talvekuudel samuti vähe ning selle tõttu langeb kehas ka D-vitamiini tase. Tublid on need, kes talve ajal vitamiine lisaks võtavad.

 

2. Melatoniini ja serotoniini tasakaalutus

Melatoniin ja serotoniin on  hormoonid meie kehas. Melatoniin on niiöelda “unehormoon” ja serotoniin on meie “õnnehormoon”. Serotoniini tase meie organismis hakkab tõusma kui õues läheb valgemaks. Kevadel, kui hakkame nautima pikemaid päevi, hakkab serotoniini tase tõusma. Kehas tekib nö üleminekufaas, rohkem serotoniini ja vähem melatoniini, mis tekitab kevadväsimust, sest keha pole sellega harjunud.

 

3. Õhurõhu ja temperatuuri muutus

Kevad toob kaasa üha soojemad ilmad ning meie keha vajab aega, et harjuda nii ilmade, kui ka madalama õhurõhuga. 

Kuidas siis kevadväsimusest üle saada? 

Anna kehale puhkust!

Taga endale piisavalt kauakestev ja kvaliteetne ööuni, et pikematele päevadele vastu pidada. Hoia meeles, et 2-3h enne uinumist tasuks hoiduda söömisest ja füüsilisest aktiivsusest. Parema unekvaliteedi tagamiseks võid endale tekitada unerežiimi. Mine voodisse juba 21-22 ajal. Loe raamatut, kuula muusikat või mediteeri- aita enda keha uneks ette valmistada. Samuti veendu, et igaöine uni oleks vähemalt 8h ning kevadväsimusega on soovitav isegi rohkem. 

Kui sul on kombeks uneaega vältida, siis kevad on hea aeg ka voodipesu või teki välja vahetamiseks. Uue ja pehme voodipesuga on magamine kutsuvam. 

Miks me tunneme kevadväsimust ja kuidas seda leevendada? Borealis Untitled design 3

Lõõgastu

Võta enda jaoks aega ja lase endal lõõgastuda. Mediteeri, võta massaaž, puhka kodus või tegele hoopis käsitööga ja loe raamatut. Ka meele rahustamine aitab kehal lõõgastuda. 

Kindlasti hellita end- võimalusel käi juuksuris, nöohoolduses või maniküüris/pediküüris. Kõike seda saab ka tegelikult ise kodus teha. Nii vabaned talve meeleolust ja saad särada koos kevadilmadega. 

Täienda vitamiini varusid

Eelnevalt rääkisime, et talvise toitumisega jääb meie organism paljudest vitamiinidest ilma. Eriti oluline on uuesti tagada C-vitamiini varud, sest see aitab meil leevendada stressi ja tugevdada immuunsust. Kevadtuuled on tihti salapärased ning ootamatud külmetushaigused on kiired tulema. C-vitamiin aitab kehal olla tugevam ja samuti tõstab meie keskendumisvõimet, et tööl/koolis oleks toimetusi lihtsam teha. Olulist rolli mängib ka D-vitamiin, kuid seda tuleks juba hakata võtma talvekuude perioodil. Millist vitamiini Sinu keha kõige rohkem vajab, aitab välja selgitada apteeker. 

Sport ja füüsiline aktiivsus 

Peale tööd tuleks nautida juba valgemaid õhtuid ning teha rohkem sporti õues. Kuna kevadkuudele järgneb suvi, siis on viimane aeg panna paika eesmärgid ning nende poole liikuda. Lisaks väsitab füüsiline aktiivsus organismi. Tänu sellele kasvab energiatase ning eelpool mainitud kvaliteetne uni on samuti paremini saavutatav. 

 

Vaadake toitumine üle

Söö võimalikult palju puu- ja juurvilju, C-vitamiini saamiseks soovitatakse süüa tsitruselisi, kiivit, marju ja näiteks ka paprikat. 

Väga soovitatud on ka kodumaised köögiviljad, näiteks: peet, naeris, porgand, kapsas ja sibul. Need on köögiviljad, mis säilitavad vitamiinivarusid terve talve jooksul. 

Lisaks toitumisele tuleks juua palju vett, proovige ka hoiduda kohvist ja alkoholist. 

Arvatakse, et regulaarne rohelise tee joomine võib samuti kevadväsimust ennetada ja leevendada. 

 

Kokkuvõte: 

 

Pidage meeles vitamiini varusid täiendada, toituge tervislikult, andke oma kehale puhkust, lõõgastuge ja tegelege spordiga. Kui kõiki nippe meeles hoiate ja organismile aega annate, peaks kevadine energia varsti tulema! 

Selleks, et aidata kaasa kevadisele lõõgastusele, kehtib kuni 26.04 meie e-poes sooduskood.

Koodiga “KEVAD” on kõik SKG massaažiseadmed tavahinnast -10%

Tooted leiad siit!

 

PS! Kui väsimus on pidev ja kauakestev ning emotsioonid on samuti kõikuvad, siis soovitame pöörduda enda perearsti juurde. Kevadväsimust ei tohi segi ajada kroonilise väsimuse või tervisehäiretega.

Sulle võib ka meeldida